Weekend Webinar Solution

Vill du slippa hantera allt tekniskt bakomliggande med webbinarie-verktyg utan bara fokusera på att genomföra dina webbinarier?
Välkommen till Weekend Webinar Solution, tjänsten där vi tar hand om allt åt dig, ger dig fortlöpande support och stöd och hjälper dig med dina webbinarier precis så mycket eller lite som du önskar!

Boka ett online-möte

Kontakta oss

Vad vi erbjuder er

Allt det här får ni med vår tjänst:

Browser-baserat

Inget behov för vare sig administratörer eller besökare att ladda ned några program.

Lätthanterat verktyg

Såväl för besökarna som presentatörerna och administratörerena.

Visa information

Enkelt att dela egna skärmen eller föruppladdade presentationer.

Bra mobil-version

Enkelt att följa webbinarium även på mobilen.

Översatt till svenska

Totalt 20 olika språk. Överallt förutom i själva mötesrummet (kommer förhoppningsvis snart).

Obegränsat antal webbinarier

Håll så många webbinarier ni vill!

150 deltagare möjligt

Med möjlighet att uppgradera till 1000.

Upp till 8 timmars webbinarium

Med möjlighet att uppgradera till 10 timmar.

Inspelnings-möjligheter

Automatisk inspelning av alla webbinarier. 

Egen design/branding

Möjlighet att designa med egen logga, bilder och grundfärg.

l

Registrerings-funktioner

Anpassningsbara registreringssidor alternativt inbäddning av registreringsformulär på egna sajten.

Många talare

Upp till 15 presentatörer/talare per webbinarium. (6 samtidiga med bild/kamera)

6 samtidiga "på scenen"

Max 6 samtidiga talare med webbkamera ”på scenen” – dock upp till 15 med enbart ljud.

w

Chattfunktion

Chattfunktion för bl.a frågor & svar från besökarna.

u

Fråga besökarna

Möjlighet att ställa frågor (”polls”) till besökarna.

Dela ut material

Möjlighet att erbjuda besökarna nedladdningsbart material.

Erbjudande och länkar

Möjlighet att erbjuda besökarna erbjudanden och presentera länkar (”call-to-action”).

Visa videos

Möjlighet att visa videos direkt från YouTube.

Ta betalt

Möjlighet att ta betalt för ett webbinarium. (extra-tjänst)

~

Personlig anslutning

Personliga anslutningslänkar för varje registrerad deltagare.

Webbinarie-serier

Möjlighet att ha serier av webbinarium med samma registrering/anslutningslänk.

Automatiska webbinarier

Möjlighet att ha automatiska webbinarier som körs på specifika tider, där man då kan vara med i chatten manuellt om man så vill.

I

On-demand webbinarier

Möjlighet att ha on-demand webbinarier som besökarna kan se på när de vill.

Hybrid-webbinarier

Möjlighet att ha kombinerade inspelade och live-webbinarier.

Statistikfunktion

Se hur många som anmält sig, hur många som deltagit, hur många som varit aktiva med mera.

Koppla till andra program

Möjlighet att koppla till mängder av andra program (exempelvis CRM) via tredje-partstjänster. (extra-tjänst)

24/7 support

Bra dokumentation och 24/7 support via chatt. (på Engelska)

Weekends egna support

Extra support, stöd och utbildningar från Weekend Webbexperterna.

Testa 14 dagar gratis!

Testa vår tjänst gratis i 14 dagar. Då ingår ett uppstartsmöte där vi går igenom och visar er hur allt grundläggande fungerar. Fortfarande utan kostnad för er. Ni har också tillgång till vår e-post support under provperioden för eventuella frågor och funderingar. Inga kontokort behövs!

Pris

Vad kostar det då att använda vår tjänst Weekend Webinar Solution? Det beror på hur mycket eller lite löpande hjälp ni vill ha av oss. Ni betalar en uppstartskostnad, en månadskostnad samt ett löpande timpris för hjälp med de individuella webbinarierna.

Startkostnad: 2.995 kr

I startkostnaden ingår registrering av ert konto, uppsättning med er branding, d.v.s. er logga och er grundfärg samt utbildning av administratörer / presentatörer. 

Månadskostnad: 775 kr (årsavtal)
Månadskostnad: 1095 kr (månadsavtal)

Total årskostnad vid månadsavtal: 13.140 kr, vid årsavtal: 9.300 kr. 

I månadskostnaden ingår fri tillgång till verktyget, verktygets egna 24/7 chatt-support (på engelska), Weekends e-post support vardagar 09-17 samt 25% rabatt på våra löpande timpriser vid extra hjälp med webbinarierna.

Det går att tillfälligtvis (vid båda avtalstyperna) uppgradera till större konto om behov av fler besökare behövs.

Det går även vid månadsavtal att pausa sitt konto för en månadskostnad om 95 kr om man vill göra tillfälligt uppehåll exempelvis över sommaren och på så sätt behålla sitt konto med alla inställningar och historik.

Timpris för extra hjälp: 595 kr

Vårt ordinarie löpande timpris är 795 kr så ni får alltså 25% rabatt på detta om ni behöver extra hjälp med webbinarierna. Det kan vara att sätta upp nya webbinarier, hantera inbjudningar, hjälpa till med presentationsmaterial eller att vara med under era webbinarier som tekniskt stöd alternativt som moderator/sammanhållande.

Vanliga frågor

Varför ska jag använde er tjänst och inte köpa direkt själv?

Det kan du självklart göra om du är bekväm med att lära dig ett verktyg själv med hjälp av den dokumentation och support som finns och som – i ärlighetens namn – ofta är bra!

Den här tjänsten är i första hand för dig som inte har tid eller lust att sätta dig in i allt detta utan bara vill sätta igång med dina webbinarier så fort och smärtfritt som möjligt.

Sist men inte minst är vi bara ett mail eller chatt – eller i vissa fall ett telefonsamtal – borta om ni har frågor eller råkar ut för problem och föredrar svensk support istället för engelsk. 

Blir det inte dyrare än om jag köper själv direkt?

Det verktyg – Demio – vi använder betalar du i stort sett samma månadskostnad som om du skulle köpt det direkt från dem själva (lite justering pga dollarkursen). Vi är återförsäljare och får provision från dem.

Det du betalar extra är startkostnaden för vårt jobb att sätta upp kontot åt er samt utbilda er i det ni behöver veta. Samt om ni sedan vill utnyttja oss löpande så betalar ni ett (rabatterad) timpris.

Men troligen kommer ni att spara en hel del tid på detta och tid är ju också pengar 🙂

Måste jag installera något program på min dator?

Nej. All administration sköts via verktyget som ligger online. Du kommer åt det överallt där du har en internetuppkoppling med en någorlunda modern webbläsare.

Administationen måste dock ske med en laptop eller stationär dator, det fungerar inte med mobil eller surfplatta.

Vad gör jag om jag fastnar och inte kommer vidare?

Det första du gör är att gå till verktygets dokumentation och ser om du hittar lösningen på ditt problem. Om du inte gör det, så kontaktar du vår support, som kommer att hjälpa dig snarast möjligt.

Är det brådskande eller utanför kontorstid så kan du kontakta verktygets 24/7 support via chatt (på engelska).

Vad har ni för uppsägningstid?

Vi fakturerar årsvis eller månadsvis beroende på vilket avtal du har, och uppsägning måste ske 7 dagar innan innevarande period upphör.

Kan jag få en demonstration av verktyget?

Självklart!

Bara boka ett Online-möte med oss så ordnar vi det! Välj tid som passar för dig, och om du inte hittar ledig tid som passar, bara kontakta oss med info om när du kan så skall vi försöka lösa det.

Jag har fler frågor!

Nemas problemas!

Bara boka ett Online-möte med oss så skall vi med glädje besvara alla dina frågor, eller om du så föredrar så kan du ringa oss direkt på 08/400 214 50 (Tryck 2 för säljavdelningen)

Eller om vi är online i chatten (normalt vardagar dagtid) är det bara att hojta till där!

Våra tjänster

Kontakta mig för mer info!

Anders Alhbin

Anders Alhbin

Projektledare

Maila Anders
070/325 33 10

Google meet

Boka Onlinemöte

Boka online möte med oss via Google Meet så kan vi diskutera era behov och se hur vi kan hjälpa er!

Läs mer och boka möte